Tuesday, November 24, 2009

Nu börjar vi bli träningssugna...

..ja nu har vi vilat hur länge som helst känns det som. Men imorgon kanske vi kan träna lite lugnt. Frågan är bara vad man gör som skall vara lugnt förutom platsliggning? Det kan ju bli lite tråkigt att ligga plats i typ en halvtimme... de flesta moment vill man ju ha lite action i....

ja vi får se imorgon helt enkelt. Tips på lugna och stärkande träningsövningar mottages tacksamt!

Nu till nåt helt annat: Jag blir galen på all denna lera och väta som finns överallt! Skall man behöva ta fram hårtorken igen för att få en hund med torra tassar?!? Jag trodde att det var slut på hårtorkande av hund nu sen vi klippte av den långa fina pälsen. Eller skall man kanske investera i ett par hundskor eller två? Men det känns ju lite fjantigt med hundskor tycker jag... men det är klart jag kan ju kombinera med nån söt liten hundtröja och en matchande outfit för mig själv så kanske det blir coolt...eller inte.

2 comments:

  1. Du kan väl börja träna vändningar på stället och stegförflyttningar för 2an och kanske sitt i grupp för 3:an. Kan vara bra att vänja Diwa vid att ibland sitta kvar och ibland ligga kvar... och kanske sättande under gång... för trean också. Men du har väl höga mål satta :)

    ReplyDelete
  2. Ja även framförgåendet och hitta mitten på rutan är väl ganska skonsamma övningar. Allt som inte involverar att springa i full hastighet till något borde gå bra och inte några ligg övningar då hon måste böja frambenet...

    ReplyDelete