Thursday, November 12, 2009

Dagens Träning var jättebra!

Igår var jag på föreläsning i Tävlingspsykologi. Det var helt självklara saker som föreläsaren satte ord på, men det är ju jätteviktigt att tänka på dem. Det är till exempel viktigt att se möjligheter istället för hinder och vända negativa tankar till positiva. Det är också viktigt att tro på sig själv och sin hund. Och efter dagens träning så tror jag på oss. Det var egentligen inget speciellt som hände men Diwa gjorde en del så himla bra grejer och vi hade så himla kul!! Diwa tog massor med egna initiativ och provade olika saker som hon tyckte verkade bra. Och hon gjorde några skitsnygga lägganden och hopp! Och hela tiden så viftade hon på svansen och tittade på mig. Vilken toppenhund! Sen avslutade vi träningspasset genom att låta hundarna leka. Diwa Max och Siri sprang helt galet och jagade varandra i säkert tio minuter. De är så fina våra svarta vallhundar :)

Hann också med att träna lite med Pacific. Vi var ute på en liten joggingrunda i mörkret och jag använde pannlampa för första gången för säsongen. De4t var jätteläskigt tyckte Pacific och tvärstannade vid flera monsterväxter längs vägen. Jag höll på att åka i backen första stoppet. Det var lite läskigt sen när vi kom längre bort, för rätt var det var så såg jag ett par lysande gula ögon en bit in i skogen längs vägkanten. Det var nånting som satt och kollade på oss...skitläskigt. Fick höra senare i stallet att det tydligen var någon som hade sett LO i krokarna... men de brukar ju vara skraja så jag vet inte om jag tror att det var det...

1 comment:

  1. Läskigt med gula ögon i mörkret det finns ju tydligen varg nu i närheten...
    Max var helt slut när vi kom hem, skönt för Mio var på bus/gos humör och ville ha sin tid.
    /Monica

    ReplyDelete