Sunday, November 22, 2009

5 år


Idag fyller Diwa fem år! Men det känns som igår som jag var och hämtade lilla sötisen :). Tyvärr kan vi inte fira med nån jätterolig aktivitet eller långprommis eftersom hon fortfarande skall hålla sig lugn efter hältan. Två veckor sa veterinären men vi får väl se hur länge vi kan hålla oss lugna.... Vi tjuvtränade lite igår med ett kort spår i skogen. Jag hade lagt massor med apporter och leksaker i spåret för att det skulle gå lugnt till, men tji fick jag. Diwa tycker att själva spåret är belöning nog så hon tar upp apporterna i munnen och fortsätter i spåret :), det kanske kan bero på att jag e lite dålig på just apportträningen också i och för sig.... leksakerna struntar hon i. Dem kan hon leka med nån annan gång, när hon inte har nåt annat för sig typ.

Ivilket fall så har Diwa fått ett tjusigt gult reflextäcke i födelsedagspresent (fast vi använde det några gånger innan födelsedagen också), och jag tror nog att det får bli några extra köttbullar i kväll också!

1 comment:

  1. Vilken söt liten valp!
    Grattis på födelsedagen Diwa! Vi firade dig med apporteringsträning och märgben...:)
    /Monica, Max och Mio

    ReplyDelete