Sunday, October 4, 2009

Tävling i Enköping igår

Nu har vi varit ute och tävlat igen, den här gången i Enköping. Det gick mest bra, men vi nollade läggandet. Kanske berodde på att jag fick en kråka i halsen och kraxade fram ett helt deformerat "ligg". Diwa kollade frågande på mig men traskade vidare, lite längre bakom bara. Jag kommenderade på nytt, jättehögt! men nu tyckte Diwa att det var lite obehagligt så hon struntade helt enkelt i att göra nåt... Resten av momenten gick bra men vi hade en del trista avslut, tex vid hoppet så stod Toni för nära och filmade så hon var tvungen att kolla på honom innan hon kom in i fotposition efter hoppet. Vi ställandet så tyckte Diwa att momentet var slut när jag kom tillbaka så hon satte sig inte förrän på andra kommandot, jag tror hon kollade på nån som gick förbi utanför planen. Hela sviten blev som följer: platsliggande 10, tandvisning 10, linförighet 9, läggande 0, inkallande 9, ställande 7.5, apportering 10, hopp över hinder 8 och helhet 8. Tråkigt, för om vi bara hade skrapat ihop ett ynka halvt poäng till så hade vi fått första pris. Nu fick vi istället ett till andrapris. Men vi hoppas på förstapris nästa helg när vi dessutom har fördel av hemmabana.

Idag har vi haft träningstävling på klubben. Det gick ganska bra men vi hade dåliga avslut och jag fick kommendera 2 gånger på läggandet. Det andra gången så gjorde jag ett kraftigt dk. tänkte att nu får hundskrället lägga sig för 17! Det gjorde hon, men vi får nog sätta igång hårdträning på läggande under gång. Resten av dagen, när de andra ekipagen gick, så var Diwa jätteorolig och skällde så fort jag lämnade henne. Inte så kul för de andra ekipagen som jag skulle vara med och kommendera och skriva. Vet faktiskt inte varför hon betedde sig så, hon som brukar vara jätteduktig på att vänta. Hon kanske bara hade stort behov av matte idag.

nu e det fika och sen bär det av ut i regnet... klart slut

1 comment:

  1. Otroligt bra poäng på fotgåendet, vad var det som gav avdrag?

    ReplyDelete