Monday, October 12, 2009

Ekipaget i skogen

Ja, så här mysiga ser vi ut när vi är ute och spårar. Spårning är jättekul. I lördags blev det två spår, ett lite kortare med bara en vinkel i spåret och sen en vinkel precis innan slutapporten. Det var meningen att det skulle bli ett tre X 100m spår, men jag fick terränganpassa lite :) Sen hade vi ett lite längre med två vinklar. Båda spåren gick ganska bra men Diwa tappade lite i vinkeln på det första och hon missade en apport i det längre spåret. De längre spåret blev dessutom lite hafsigt eftersom Monika Max och Mio satt i skogen en bit bort och väntade så Diwa var ju tvungen att lyssna efter dem också. Dessutom så snubblade jag fram i andra änden av linan, lite klumpig i mina nya röda gummistövlar.

Vi har förresten varit på tävling också. Det gick inte så bra. Det var mitt fel att det inte gick så bra. Diwa e så himla duktig och jag skulle så gärna vilja att hela världen kunde se det, men med en matte som gör omedvetna dk och larviga misstag av okunskap hela tiden så har hon det inte så lätt att ta höga poäng. I söndags var hon dessutom lite låg hela morgonen innan tävlingen så fem minuter innan vi skulle in på plan så fick Diwa leka lite med sin roliga kompis Max och då blev hon lite gladare. Tyvärr blev hon lite väl leksam och hängde i min tröja under typ hela linförigheten. Men hellre en glad hund med låga poäng än en ledsen hund med höga... Vi får hoppas på bättre resultat den 25 för då är det dax igen :)

2 comments:

  1. Hejsan
    Nu har även vi hittat hit, vad duktiga ni är som fpårar och fixar :)

    ReplyDelete